Tien jaar geleden werd Dacia onderdeel van de Renault Groep en maakte met de Logan zijn entree op de Europese markt. In het afgelopen decennium veroverde het merk een sterke positie. Het aantal verkochte auto’s passeerde zelfs de drie miljoen.
De jubileumuitvoeringen zijn direct te herkennen aan de kleur Bleu Cosmos, die exclusief is voorbehouden aan deze versies. Lichtmetalen wielen en spiegelkappen in de kleur Dark Metal zijn standaard.
De jubileumuitvoeringen zijn gebaseerd op het uitrustingsniveau Lauréate. Dat betekent dat de auto’s standaard voorzien zijn van airconditioning, radio, Cruise Control, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare zijruiten vóór en een met leder bekleed stuurwiel.
Nieuw in de optielijst is Dacia MEDIA NAV Evolution, dat exclusief verkrijgbaar is op de jubileum modellen. Dit nieuwe navigatiesysteem omvat een 7” touch screen met een overzichtelijke interface.
Gebruikers hebben via het navigatiesysteem en Bluetooth gemakkelijk toegang tot de multimedia op hun telefoon. Hiervoor is slechts een gratis app op de gekoppelde smartphone nodig. gebruikers kunnen bovendien via een knop op het stuurwiel gebruikmaken van SIRI**.
De jubileumuitvoeringen van de Dacia-modellen zijn voor het eerst te zien op de Autosalon van Genève, van 5 t/m 15 maart. Tijdens de AutoRAI in Amsterdam, van 17 t/m 26 april, zijn de jubileum modellen voor het eerst in Nederland te zien.