Van der Leun Installatiebouw B.V. Sliedrecht
Van der Leun is een allround system integrator die wereldwijd opereert. Van der Leun engineert en installeert vernieuwende, geïntegreerde elektrische systeemoplossingen voor de maritieme industrie, bouw, bagger en offshore.
Dankzij efficiënt materiaalgebruik, doordachte installatie en een sterk servicenetwerk kunnen klanten waar dan ook ter wereld blind op hun systemen vertrouwen. In Roemenië is men in de stad Galati gevestigd, omdat Damen Shipyards ook tot hun klanten behoort.

Voor nadere informatie zie www.vanderleun.nl


InfraCore®Company B.V. Rotterdam
InfraCore® Company werd opgericht in 2015 met een duidelijke missie en strategie: nieuwe sectoroverschrijdende product-marktcombinaties vinden, ontwikkelen en op de markt brengen en nieuwe zakelijke kansen creëren, in nauwe samenwerking met belangrijke strategische partners, gebaseerd op het wereldwijd gepatenteerde InfraCore® technologie en op het bewezen trackrecord van FiberCore Europe.
FiberCore Europe is opgericht in 2007 met een duidelijke missie: kosteneffectieve oplossingen ontwikkelen voor de infrastructurele sector                 . Dit heeft geresulteerd in een ongekend trackrecord, met een breed portfolio aan toepassingen, zoals diverse soorten bruggen, brugdekken en sluisdeuren. Meer dan 1000 zware constructies zijn met succes opgeleverd. Ook in de scheepsbouw wordt een en ander toegepast.
FiberCore Europe (FCE) heeft een eigen afdeling product- en procesontwikkeling, R&D, engineering en productie. FCE is gevestigd in Rotterdam, met directe toegang tot de Maas, waardoor het transport van grote constructies ook over het water mogelijk is.
De InfraCore®-technologie is speciaal ontwikkeld voor zwaarbelaste schadetolerante composiet (vezelversterkte polymeer) structuren.
Damen Shipyards bouwt in Vlissingen een schip waar deze technologie wordt toegepast. Het bevindt zich nog in een experimentele fase, maar ogen uit heel Europa kijken gespannen naar de werf van Damen Shipyards in Vlissingen-Oost. Want wat daar gebeurt, kan de scheepvaart op zijn kop zetten. Tientallen bedrijven werken er samen (Ramsses Project – Dit project heeft financiering ontvangen van het Horizon 2020 onderzoeks- en innovatieprogramma van de Europese Unie)aan een manier om grote zeewaardige schepen bijna de helft lichter te maken. Onder leiding van Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) en Damen Gorinchem (DSGo) in samenwerking met InfraCore Company, Evonik, Airborne UK en TNO is een 6 meter hoge rompsectie uit composietmateriaal ontwikkeld om de composiettechnologie en het vermogen om te ontwerpen, te vergroten. produceren en verkopen van complete composietvaten tot een lengte van 85 m die voldoen aan SOLAS en klassevoorschriften. Bovendien waren de partners een pionier in de mogelijkheid om dikke laminaten tot 6 meter hoog te gieten die volledige scheepsrompconstructies vertegenwoordigen.
Deelnemers aan de regelmatige DRN netwerkbijeenkomsten hebben op de Damenwerf in Gorinchem een jacht mogen bewonderen dat geheel volgens de technologie is gebouwd.
Voor nadere informatie: www.infracore-company.com