Zowel het Roemeense marketing bureau Perceptum en het Europese Eurostat hebben na onderzoek geconstateerd dat Roemeense bedrijven op de laagste plaats staan inzake promotie van hun bedrijven via internet. Slechts 12 van de 100 Roemeense bedrijven met meer dan 10 werknemers hebben geadverteerd via het internet in 2016 en minder dan de helft(42%) van de kleine en middelgrote ondernemingen in Roemenië hebben een website. Eurostat wijst op een hoge mate van achterstand Roemeense ondernemers in het gebruik van de meest effectieve manieren om het bedrijf te promoten. En dit berooft hen van naamsbekendheid en belangrijk segment voor de klanten.
Volgens Europese gegevens, Malta en Ierland hebben de meeste bedrijven die zich door middel de kanalen van sociale media, respectievelijk 71 procent en 66 procent weten te promoten. Op Europees niveau hebben 77 procent van het MKB een website en maakt 45 procent gebruik van sociale netwerken c.q. media voor hun promotie. Dus voor specialisten op het terrein van digitale marketing is er nog een wereld te winnen