Page 48 - ROEMENIE MAGAZINE WINTEREDITIE 2015-2016
P. 48

Romanian Business Day

Romanian Business Day:

                De focus op 2016

                       De Romanian Business Day wordt al jarenlang aan het einde
                       van het jaar georganiseerd en is daarom altijd sterk gefocust
                       op het daarop volgende jaar. Uit het verleden kun je natuurlijk
                       lessen trekken en je ervaringen delen, maar heeft de vervelende
                       bijkomstigheiddatjehetverledennietoverkuntdoen. Ookgeven
                       we ons niet over aan economische toekomstvoorspellingen,
                       want het is niet zo dat astrologie is uitgevonden zodat economie
                       dan als zuivere wetenschap kan worden beschouwd. Echter
                       uitgaande van de actuele situatie kunnen wel bepaalde trends op
                       korte termijn worden aangegeven en de onderlinge uitwisseling
                       van ervaringen en kennis wordt dan wel als nuttig ervaren en
                       completeren het beeld waar reële kansen en mogelijkheden
                       aanwezig zijn.
                       Als we dan vast een trend mogen aangeven en mogen afmeten
                       aan het aantal bezoekers van dit evenement dan is er sinds 2007
                       sprake van een stabiele stijgende lijn, maar die vooral nu een
                       sterke stijging vertoont die de bestaande trend in de positieve zin
                       doorbreekt en daarom een paar impressies van de ontmoeting in
                       de Rotterdamse Kuip

                       BLOED, ZWEET EN TRANEN

                       Bij aankomst De Kuip viel direct de feestelijke vlaggenparade bij
                       de hoofdingang op, waarop de logo’s van de sponsoren van de
                       DRN stonden vermeld. Wij zeggen het nog maar eens: de DRN is
                       geen doel op zich, maar een organisatie van en voor ondernemers.
                       En juist de sponsoren maken het mogelijk om dat werk goed te
                       doen! Dus daar mag best eens de vlag voor uit!
                       Aangekomen op verwarmde en comfortabele tribune realiseerden
                       de ondernemers zich dat ondernemen, dat resultaten behalen
                       een kwestie van bloed, zweet en tranen is en tegelijkertijd ook
                       een associatie met schaken heeft en alle gevolgen van het nemen
                       van een beslissing gewogen moeten worden. Enfin, het was goed
                       even de “wilde beestenlucht” van elkaar concurrerende teams
                       te ruiken. De DRN voorzitter Ruud van Dusschoten beaamde
                       dat deze toegenomen belangstelling volkomen terecht is en
                       refereerde daarbij aan de gunstige economische indicatoren.

48 Roemenië Magazine
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52